Από τη μία πλευρά ο μύθος του Φάουστ είναι μία από τις πιο γνωστές ιστορίες για την ανθρώπινη ματαιοδοξία και τo αναπόδραστο της μοίρας. Από την άλλη η γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων BMW είναι ένα από τα πιο γνωστά και επιτυχημένα brands της βιομηχανίας. Ο συνδυασμός των δύο δεν μπορούσε παρά να είναι εκρηκτικός!
To 2001 η BMW έκανε το μεγάλο βήμα στη διαφήμιση με την παραγωγή της σειράς διαφημιστικών video με το γενικό τίτλο "The Hire" - «Η Πρόσληψη». Επρόκειτο για 9 αυτοτελή επεισόδια, 9 ταινίες μικρού μήκους με πρωταγωνιστή τον Clive Owen στο ρόλο του σοφέρ. Σε κάθε επεισόδιο τονίζονται τα χαρακτηριστικά και η απόδοση διάφορων μοντέλων αυτοκινήτων της BMW. Με κόστος πολλών εκατομμυρίων δολαρίων οι σύντομες κινηματογραφικές ταινίες σκηνοθετήθηκαν από φημισμένους κινηματογραφιστές, όπως ο Ang Lee, o Guy Ritchie, o David Fincher, o Tony Scott και ο John Woo. Μάλιστα το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές.
Η σφιχτή αφήγηση και η εντυπωσιακή αισθητική των επεισοδίων μάς κάνει σχεδόν να ξεχνάμε ότι πρόκειται για διαφημιστικό spot.
Τι σχέση έχει λοιπόν ο Φάουστ με τον Clive Owen και την BMW; Η ιστορία της τραγικής λογοτεχνικής φυσιογνωμίας του ανθρώπου που πουλάει την ψυχή του στο διάβολο μεταφέρθηκε στη διαφήμιση από τον David Fincher και τον Tony Scott με ένα υπέρλαμπρο καστ! Στο επεισόδιο με τίτλο "Beat the Devil", που μπορείτε να απολαύσετε παρακάτω, το ρόλο του Φάουστ ενσαρκώνει ο διάσημος μουσικός James Brown, o οποίος ζητά από τον μισθωμένο οδηγό Clive Owen να τον οδηγήσει στο σπίτι του διαβόλου (Gary Oldman), για να επαναδιαπραγματευτεί το συμβόλαιό του. Τον υπηρέτη του διαβόλου υποδύεται ο Danny Trejo, ενώ μία σύντομη εμφάνιση κάνει και ο Marilyn Manson.
Δείτε εδώ το διαφημιστικό κι επιστρέψτε στο άρθρο μας για περισσότερες πληροφορίες και συζήτηση:
Η BMW δεν καινοτόμησε μόνο στο format των διαφημιστικών video αλλά και στην πλατφόρμα προβολής. Στις αρχές της χιλιετίας το internet ήταν ακόμα το next big thing για την παγκόσμια αγορά. Με σκάνδαλα όπως αυτό της παταγώδους αποτυχίας της Enron και την φούσκα της Microsoft με την εισαγωγή του λογισμικού Microsoft XP, ο ψηφιακός κόσμος χρειαζόταν μία καλή ευκαιρία. Αυτό το όραμα η BMW έκανε πράξη, προβάλλοντας για πρώτη φορά τα επεισόδια της διαφημιστικής καμπάνιας The Hire στην επίσημη ιστοσελίδα της.
Το αποτέλεσμα ήταν η BMW να δει τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 12% για το έτος 2001 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι ταινίες χτύπησαν πάνω από 11 εκατομμύρια προβολές μέσα σε τέσσερις μήνες, ενώ 2 εκατομμύρια άνθρωποι έκαναν εγγραφή στην ιστοσελίδα της εταιρίας, διαδίδοντας ακόμα περισσότερο τα επεισόδια σε φίλους και συγγενείς. Η σειρά υπήρξε τόσο δημοφιλής που η BMW παρήγαγε και διένειμε στους πελάτες της δωρεάν DVD με όλα τα επεισόδια. Αργότερα η εταιρία συνεργάστηκε με το περιοδικό Vanity Fair για τη διανομή μίας δεύτερης εμπλουτισμένης έκδοσης της υπάρχουσας σειράς.
Η σειρά "The Hire" άλλαξε την ιστορία της διαφήμισης, επηρεάζοντας όχι μόνο το marketing, αλλά και το ίδιο το σινεμά. Απόρροια της παραπάνω καμπάνιας είναι πως οι διάφορες μορφές τέχνης όχι μόνο επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά μπορούν ταυτόχρονα να εξυπηρετήσουν διαφημιστικούς σκοπούς και την ενίσχυση του branding. Όσο τα όρια μεταξύ ζωής και τέχνης θολώνουν τόσο περισσότερες θα γίνονται οι δημιουργικές ευκαιρίες στο χώρο της διαφήμισης.